torsdag 23 juli 2009

Tankar

Vad härligt att vara tillbaka i Västerbotten, blir helt nostalgisk och får minnesbilder av gator jag cyklade på som liten, mina skolor, affären jag besökte, vart mormor bodde. Många minnesbilder som bubblar upp och gör sig påminda. Har ju så många minnen här ifrån, inte så konstigt kanske då man levt i 23 år här uppe...
Det är sådana här gånger då jag hälsar på som jag blir påmind och saknaden och behovet att flytta upp igen pockar på. För att sedan svalna en smula då jag kommit söder över igen och tankarna har lugnat sig...
Jag har ju så enormt underbara vänner där nere som det känns svårt att skiljas ifrån och mamma, men annars har jag ju inget jobb just nu som håller mig kvar....
Mina tankar gör mig förvirrad, vad vill jag egentligen?
Kommer jag någonsin att komma till ro vart jag vill bo?

4 kommentarer:

  1. Kommer man någonsin på vad man vill med någonting i livet? Jag tycker det är lika svårt med allt annat som det måste vara för dig att veta vart du vill bo... Ibland känns det som om allt man gör beror på slumpen. Kanske borde jag bli mer målinriktad? Ja, vad säger man... :)

    Ha en underbar semester i norr!
    /Pernilla

    SvaraRadera
  2. Nää alltså jag tycker jag alltid håller på att nysta i det där garnnystandet som livet är..
    På båda ställena har jag något som binde rmig fast..
    Tycker vi ses en kväll dricker lite vin och pratar om livet vännen

    SvaraRadera
  3. Hoppas ni har det bra i norr? Här nere regnar det som f**n, så vi har dragit i väg till Växjö för äventyrsbad med barnen:) Hälsa Mor.

    SvaraRadera
  4. Ja det är inte lätt å veta var man vill bo..jag är inte helt säker heller, även om jag köpt hus hehe! Kan hända att det någon gång blir å sälja huset å köpa ett nytt i Sundsvall. Den som lever får se! :) Hoppas du har det bra däruppe! Kram!

    SvaraRadera