måndag 1 mars 2010

Men inte då

Steg upp som vanligt i morse och upptäckte att det även i natt snöat, bilen var täckt av ett vitt täcke, marken slaskig, spårig och oplogat som så många dagar förut.
ut med vovven och in i bilen, backade bak, körde fram och så STOPP.....
Och där hade jag kört fast och parkerat bilen rakt över vägen....grrr
Försökte fram och bak men bilen bara grävde ner sig och var omöjlig att rubba..
Fram med spade, skotta med ond och nästan obrukbar vänster arm (en historia i sig)
Pröva igen..nej..nej
Gräva sig fram till sandlådan vid vägen som var översnöad, oj nästan ingen sand i den...grrr
Hämta sand, lägga framför och bakom däck, testa igen...nej..nej
Ja så där höll jag väl på i 40 minuter, innan jag gick över till grannen för att be om hjälp...
Han hade själv svårt att få loss bilen, men med min knuff hjälp så kom den loss..
Ja då fick han för sig att backa bilen en bit och köra upp på gården igen, sladd, gräva ner däck igen, backa bak, samma visa, ta sats upp på gården, samma visa igen...
På fjärde försöket kom han upp och jag tog beslutet att den där vägen vill jag inte ge mig ut på..
Tur vi hade kort dag i skolan, så det blir inte så många timmar att ta igen...
Ringde till en granne för att få numret till han som plogade, och oj vilken mespropp, nja vi får nog skylla oss själva som bor här, och samma service som i stan kunde vi ju inte räkna med och så vidare...
Grrrrrrr igen, vad sjutton dom betalar ju pengar för en service då ska den ju också funka, tydligen hade han plogat huvudvägen sent igår, men inga av smågatorna (dom som är värst)
Nu har vi fått tag på hans fru och tydligen (och det hoppas jag) så skulle han ploga i kväll efter jobbet, för fryser detta på så blir det inte roligt...
Just nu är det djupa rännor man måste köra i, kommer man utanför så kör man fast..
Aaaaa vad kul det är att bo på landet =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar