måndag 15 mars 2010

Tråkigt

Det ät tråkigt då vänner inte förstår och tar illa upp för att man inte kan vara med på olika saker.
Såg att en vän till mig skrivit om mig i hennes blogg, visst får hon göra det, vi lever i ett fritt samhälle, men hade väl hellre gillat att hon ringt eller skrivit ett mail eller meddelande personligt till mig på fb.
Ni vet ju alla att jag träffat mannen i mitt liv, att vi bor en bit ifrån varandra och därför försöker ses varje helg då det inte går på veckorna.
Förut så gick jag ju bara hemma och kunde därför göra saker med vänner dagtid om jag ville något som inte går nu då jag har skolan och sedan måste hem för att ta hand om min hund, ja och sedan blir det helt enkelt inte att man åker in till stan mer på kvällen (har ju en bit att köra)

I alla fall hör till saken att hon skulle ha tjejfest för att fira sin födelsedag, jag tackade nej till den, då jag och min älskling bestämt att då han kommer upp hit till påsk så flyttar jag ner, varför lägga dyra pengar på resor då jag ändå är arbetslös och vi vill bo ihop och jag dessutom söker jobb flitigt där nere....
Då känner jag att jag inte kan komma upp helgen då festen är och då blev hon tydligen stött i kanten, då hon tycker hon trotsade mycket för att vara med då jag fyller år...Visst kan man bli ledsen och kanske besviken, men man får ju också ha viss förståelse tycker jag....
Riktiga vänner vet vart man har varandra och att man finns där i vått och torrt trots att kanske kontakten är liten i mellanåt.
Jag har en bästa kompis i Umeå, vi har känt varandra sedan jag var 6 år, ibland kan det gå över ett år innan vi hör av varandra, men då vi väl gör det så är det precis som det var igår. Det är livslång äkta vänskap enligt mig.....

Bara för att jag flyttar en bit så glömmer jag inte mina vänner här, det hoppas jag ni alla vet som läser min blogg, jag har ju också min mamma kvar här uppe så jag kommer ju på besök.
Jag hoppas att ni kan vara lyckliga för min skull, att jag är lycklig och hittat någon att älska och att jag just nu befinner mig i min lilla kärleksbubbla..

5 kommentarer:

  1. Men maria jag har försökt prata me dig. men du har inte ens hunnit svara på mina mess ju.
    Du har inte ens haft tid o träffas sen du träffade daniel.
    klart jag förstår! men som ja skrev blev ja besviken. tycker inte man ska strunta i kompisar för en killes skull o der känner jag att du gjort tyvärr.. Förmodligen inte med mening. Men förut så svarade du alltid på mess o samtal o på face, nu har du inte ens tid till d...
    klart ja blir ledsen. min födelsedag e ju planerad sedan länge. Ja, att vi skulle fira ihop mm.
    men du gör som du vill..

    Ja vänner vet vart dom har varandra som sagt. Men hur ska jag veta vart jag har dig då du inte berättat det minsta lilla för nig. Innan Daniel så pratade vi ju om allt.

    kram

    SvaraRadera
  2. Synd att inte alla har förståelse...men så är det ju alltid känns det som. Men är man nykär så är man! Det måste man ju få vara! Å riktiga vänner förstår det å finns kvar när det första "ruset" lägger sig. Även om man säkert kan känna sig lite bortglömd som vän. Men nästa gång kanske det är tvärtom! That´s life! Önskar er iaf all lycka, å hoppas ni kommer på besök nåt i sommar! :) KRAM!

    SvaraRadera
  3. Tack Linda för ditt svar.
    Dock håller jag inte med dig i det du skriver, men så är det man kan kan inte alltid dra gämt även om man nu är vänner.
    Det där med att svara på sms och dyligt kanske inte varit min starka sida, men kan skicka tillbaka att så är även fallet då det kommer till dig i mellan åt.
    Det där med att strunta i sina vänner för en killes skull stämmer inte, visst är jag inne i en härlig kärleksbubbla, men jag kan ju påpeka att du också funnit dig i den och då var det minsann ofta någon som gjorde annat med sin kille....Men det är väl lätt att påpeka andras fel och briser...
    Såklart jag vill fira dig och kunde jag så skulle jag göra det, mer än gärna, men nu går det bara inte...

    Hoppas att du ändå vill finnas i mitt liv, om inte så säger jag tack och adjö för mig, om det är så du vill ha det!

    SvaraRadera
  4. Tack Kicki, skönt med en vän som förstår att detta är en fas som jag går igenom nu och som du också varit i, som sagt det lägger sig lite så småningom, men visst nu är han i centrum, förut var det mina vänner. Men för den delen så finns jag där för mina vänner, jag skulle ALDRIG glömma er!
    Förstår absolut att man kan känna sig bortglömd, emn man får ha överseende..
    Du har så rätt Kicki, nästa gång kan det vara tvärtom!
    Och visst kommer vi förbi i sommar, saknar dig och så vill jag ju se den lilla..
    PÖSS

    SvaraRadera
  5. Jag tycker detta är så himla roligt för dig Maria, jag gläds verkligen med dig. Jag har inte ens varit o hälsat på dig i Lidköping än men det får väl väl Tranemo i stället;). Marie H

    SvaraRadera