torsdag 4 mars 2010

Igår var det fullt ös medvetslös


(Bild från internet)
Ja gårdagen var allt annat än lugn kan jag säga....
Kanske tog jag det lite för lungt på morgonen, var ute med hunden, åt frukost lite senare och läste sedan tidningen noga. Mina planer var att 10.00 skulle jag vara nere på stan och helst tidigare. Nu blir inte alltid allt som man har tänkt sig och 10.30 parkerade jag bilen i stan. Först ett besök på stadium för att kolla gympadojor och träningsbyxor (inte för att jag tränar så mycket, men dom är sköna att ha som mysbyxor) Där inne tog jag redan för lång tid på mig, efter det ett besök på bolaget, upp med allt i bilen och ner på Inter Sport för att kolla om skor, provade och provade tills jag sist fick jackpot....
In på Åhlens, kolla bokrean och lite annat, hittade en skiva och en bok som inhandlades (fick ju presentkort där då jag fyllde år)
Då jag sedan kom upp till bilen var klockan redan 13.00...ops, hunden......
Snabbt styrde jag min kosa mot elgiganten för att köpa en usb mus till min laptop och nya borstar till min eltandborste, blev ett snabbt besök på en annan affär också...Och jag som skulle hinna handla mat med, nä det blev inget med det då, väl hemma ut med vovven, kurrande mage som påminde mig att den inte fått mat sedan 8.00...ops
Sedan kom mammma hem, stuva in hund och packning i bilen, skjutsa mamma till bussstationen, äta lite på Sibylla (inte mitt favoritställe direkt)...Säga hej då till mamma som åker 1½ vecka till Umeå (och jag får huset för mig själv) Nja inte riktigt till helgen kommer ju min älskling på besök ...UNDERBART!
Sedan besök på mat affären som tog alldelens för lång tid, hade hunnit bli mörkt ute faktiskt, väl hemma upp med alla matvaror och 15 kilos fodersäck...puh...
Promenad med vovven i mörkret, ta hand om matvarorna, tvätta, diska, landa vid datorn lyssna på nya skivorna....Prata med älsklingen.......
Har sovit som en stock i natt.....
Härligt då det händer saker!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar