onsdag 14 oktober 2009

JOBB INTERVJU

Sökte ett jobb för ett tag sedan i Ånn, en liten by som ligger 3 mil från norge och 3 mil från Åre...
Det var en tjänst som köksbiträde...
Jag ringde först och snackade med hon som ägde stället innan jag sökte och redan då lät hon positiv, men då jag inte har så bra självförtroende efter över 1 år som arbetssökande så tänkte jag att det jobbet får jag ju inte...

I alla fall ringde hon för en vecka sedan och sa att hon vill jag skulle komma upp på en intervju, oj oj oj brottom blev det att parata med arbetsförmedlingen, och i fredags var jag där på besök....Efter lite surande från tanten jag fick prata med och jag som slog näven i bordet och blev lite hård i munnen så fick jag min tågbiljett som dom är skyldiga att hjälpa mig med och betala....

Så nu i kväll då "Bonde söker fru" visar min nuna i tv så sitter jag på ett tåg ......
I morgon 9.15 är jag framme, håll tummarna för mig e ni snälla, jag behöver det här...

Kram

1 kommentar:

  1. Klart vi håller tummarna vännen! Kul om du får jobbet!! Tråkigt också eftersom du då måste flytta... Men det märker vi väl snart vilket det blir :)

    SvaraRadera