måndag 25 januari 2010

Studier?

Hade ett väldigt peppade samtal med min kompis P i fredags när vi träffades på festen hos Herr L. Hon tycker absolut att jag ska ta vara på mitt intresse och talang för fotografering, jag har ju länge funderat på vad jag ska syssla med om jag inte skulle sätta mig i skolbänken igen. Bild och form samt skrivande har varit ett stort intresse sedan ungdomstiden och då jag sökte till gymnasiet så var det just sådana linjer som blev mitt första val, dessvärre hade jag så dåliga betyg att jag inte kom in och valde annan utbildning i stället. Satt igår och kollade runt efter passande utbildningar, dom flesta är inriktade på just foto, men efter någon timmes sökande hittade jag en utbildning på Ålsta folkhögskola som både kombinerar foto och mitt intresse för att skriva. Den heter Journalistlinjen - skrivande journalist - pressfotograf - redigerare på 1 år. Den 15 april går ansökningen ut, så ska jag söka så blir det att slipa på ett bra ansöknings brev med motivering och skicka med 5 arbetsprover.

Vågar jag e den stora frågan?

9 kommentarer:

  1. Jaaaa!!!!! Visst vågar du det! :)
    Skickar varmaste kramar!

    SvaraRadera
  2. Världens chans! Släpp den inte!

    SvaraRadera
  3. Jag tror jag ska chansa, måste dock köpa en systemkamera om jag blir antagen + skaffa egen lägenhet där uppe då jag inte får bo med zingo på internatet...(skolan ligger i Fränsta)
    Dock är platserna få och det är svårt att komma in, helst ska man ha erfarenhet innan..

    SvaraRadera
  4. Det finns väl inget o tveka på Maria! klart du ska söka in, du är ju kanon på både skriva o framför allt fotografera. Jag skulle vilja ha några av dina kort för framkallning och förstoring. Kanske bäst o passa på nu innan du blir för känd för då blir dom inte billiga ;)
    Marie H

    SvaraRadera
  5. Tack för alla era lycko önskningar och att ni tror på mig.
    Blir varm enda in i själen..
    Kollar in olika alternativ och kommer antagligen söka till flera olika skolor, dock svårt att komma in.

    SvaraRadera
  6. Klart att du vågar! Åååå så glad jag blir att du verkligen kollade upp det här! :)
    Om du inte kommer in så gör du som jag sa: då ställer du ut dina vackra bilder på något av stans caféer. Så, nu är det bestämt! ;)

    *kram*

    SvaraRadera
  7. Klart du vågar! Det är bara å sätta igång! ;) Go go! Du lever bara en gång! Kan vara bra för dig att flytta å börja ett nytt liv på nytt ställe, lära känna nya människor å lära dig nya saker. Det är en investering i dig själv! Puss å kraaam å kör hårt!

    SvaraRadera
  8. TACK P för ditt pepp snack i fredags och er alla andra för eran tro på mig, den gör mig stark att sticka ut hakan och våga...Och inte gräva ner mig i tanken vid studielån utan se detta som ett nytt kapitel i boken om Marias liv...

    nu har jag mycket och ta tag i och det känns jäkligt spännande...

    SvaraRadera