lördag 12 januari 2013

Rapport från invägningen i tisdags

 
 
Ja här kommer en rapport från invägningen i fredags, ni kan också se på min vikt barometer längst ner på sidan hur det går för mig på MATDAGBOKEN.
 
Startvikt: 110,7 kg
Aktuell vikt: 108,8 kg
Viktförändring: 1,9 kg
Målvikt: 80 kg (28,8 kg)
Midja/höft-kvot: 0,94
Aktuellt BMI: 40,5
Energibehov: 2539 kcal / dygn
Kaloriunderskott för viktnedgång - 700 kcal 
Längd: 164 cm
-4 cm i midjan
-2 cm på höfterna
 
Just nu står det still, visst jag försöker motionera lite, och jag går alltid en lång promenad direkt på morgonen med hunden innan frukost, den har jag inte tagit bort...
Men givetvis när man får en så stor viktnedgång blir man peppad, speciellt när man har x antal kilon att gå ner och då vill jag gärna ställa mig lite nu och då på vågen trots att jag bara ska väga in mig en gång i veckan (tisdagar) men man blir ju så ivrig.
Så jag har ställt mig på vågen två gånger sedan i tisdags och NEJ inget har hänt....
Och jag då blir jag lite deppig och funderar på vad jag gör för fel, för ännu så tidigt i min resa så tycker jag ibland att jag försakar sådant som jag älskar att äta.
Och då när tankarna kommer att fy detta kommer inte gå så försöker jag samtal och uppmuntra mig själv genom att säga att jag faktiskt gjort rätt stora omställningar i mitt liv och speciellt när det gäller kosten, jag menar hur många kcal jag fick i mig förut har jag ingen aningen om, det jag vet är att dom var många.
Jag är mer medveten nu och som sagt detta måste få ta tid, jag vet det, men som sagt inte alltid lätt...
 
Men jag kämpar på, får se om det blir en tur runt sjön (6 km) med sambon efter lunch...
Nästa vecka har jag 3 eller 4 pass inbokade på gymmet!
 
Maria

6 kommentarer:

  1. Muskler väger mer än fett Maria. Och det är det du lägger på dig just nu...därför ser du ingen skillnad på vågen :)
    Och...ju mer du tränar, ju mer måste du äta.
    Glöm inte det
    Lycka till!
    Klaer du fixar det...du fixar allt du vill
    kram
    Yvonne

    SvaraRadera
  2. Ja jag tränar väl inte så mycket så jag borde få så mycket muskler just nu, men nästa veckan är några pass i grupp inbokat på gymmet..
    Ska dessutom testa Micro yoga i morgon om det finns plats, tydligen är det kring 25 grader varmt i lokalen och man håller bara på i 45 minuter.

    Jag jag vet att ju mer jag tränar måste jag veta, det ser jag ju på viktdagboken då jag skriver in min motion så det tycker jag ha bra koll på, dock orkar jag inte äta upp alla kcal som jag ska vissa dagar, och nej jag är inte hungrig och äter frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag och kvällsmål.

    Tack för allt ditt stöd och all din kunskap
    Kram vännen

    SvaraRadera
  3. tappa inte sugen, som du vet så har ju mätningen oxå gett effekt, allt visar ju inte sig på vågen, men jädrans vad spännande som jag kör, skriver upp på papper allt jag pular i mig på dagen och får resultatet sedan middagen är äten,
    nu måste vi peppa varandra och kolla vad som hänt efter 1 månad,
    mamma skickar många kramar och hurrarop

    SvaraRadera
  4. Ja vi är bara duktiga båda två och som du säger man ska inte stirra sig blint på vågen, som sagt jag mäter mig ju också =)

    SvaraRadera
  5. Bra jobbat Maria!! Nästan 2 kg är ju skitbra! Det kan ju vara både för och nackdelar med att väga sig ofta. Nackdel om man som du står still just nu. Å fördel om man ser att man gått ner, då man ju blir glad å peppad! Jag är likadan, har svårt att låta bli att väga mig i veckorna. å blir ju besviken om man kämpat på å ändå inte gått ner något. Men det gäller väl att inte tappa sugen, bara hålla blicken framåt å köra på vad som än händer eller inte händer på vågen! Kanske be sambon gömma vågen under veckorna hehe. Jag tycker iaf du varit jätteduktig!
    Imorgon är det min tur att väga mig... :-/

    SvaraRadera
  6. Vi är duktiga båda två tycker jag som ser till att få förändringar i vårat liv, trots det tar emot och är jobbigt..
    Därför är vi starka!!!
    Ja vi är så lika du och jag ;)
    LYCKA TILL I MORGON!
    Kram Kram

    SvaraRadera