onsdag 30 september 2009



Jag har för vana att innan jag går ut på min morgon promenad med Zingo, så sätter jag på perkulatorn.
Idag kom vi väl iväg 7.40, eftersom min bil fått en frostig hinna på taket så kollade jag temperaturen innan, oj då noll grader...
Kändes då jag kommit en bit att till och med jag som brukar vara varm av mig frös lite och hade inte tackat nej till ett par vantar i alla fall i början innan man hunnit få upp värmen...

Solen speglar sig och gör roliga mönster på fälten, fåglarna sjunger med klar melodi, vissa löv har börjat skifta och anta en skarpare färg..Frosten låg som ett vitt florsocker täcke på vissa blad....
Så vackert så förtrollande, finns inget som är så ljuvligt som dom där morgon promenaderna, det är ju då vår natur vaknar..
Hittade några gömda kantareller i skogen och trodde jag skulle hitta mer på ett annat ställe, jag antar att flitiga händer redan varit framme....
När jag sedan kom hem, satte nycklarna i låset och öppnade dörren möts jag av en stark och underbar kaffedoft......mmmmmm livet e underbart!

6 kommentarer:

  1. Wihiii! Blev glad av detta inlägg! MYS! /Kicki

    SvaraRadera
  2. Åh, vilken härlig morgon du verkar ha haft!

    Hoppas dagen fortsätter i samma anda!

    SvaraRadera
  3. Mmmmmm jag som brukar vara så negativ till hösten annars, men så har ju inte mörkret riktigt kommit ännu..
    Kanske ser jag på saker och ting med andra ögon nu också eftersom mitt inre håller på att ändras...
    Mmm det var en underbar morgon....
    Tack Mr Space

    SvaraRadera
  4. Beskrivningen var underbar att läsa! Så målande och verklig på något sätt! Kändes som jag själv gick där och tittade på spåren i frostgräset. Kunde nästan känna kaffedoften, trots att jag inte själv dricker kaffe och trots att jag själv saknar luktsinne (efter en lumpen-olycka)!
    Så verkligt var det beskrivet! Tack för intrycket och inblicken i din vardag!

    SvaraRadera
  5. Oj tack Mr Space för dina värmande ord, dom går rakt in i min själv....
    Jag har alltid älskat att skriva och kombinerar det med min kärlek till fotografering....

    SvaraRadera