måndag 28 september 2009

Djupare tankar och mening


Jag har börjat funderar över vart jag befinner mig i mitt liv, vad e det jag vill ha ut av det egentligen?
Jag känner att mitt liv och själ ligger på ett mycket djupare plan än vad jag visat eller kanske erkänt för mig själv..
Att jag är en djup person har jag alltid vetat, att jag tänker och funderar mycket, drömmer mig bort och analyserar det mesta...
Jag tycker det är så mycket yta i livet, saker man ska äga, sätt man ska vara på, speciella saker man ska göra eller tycka om....Det är så lätt att vi blir påverkade av dom runt oss och kanske inte alltid på ett positivt sätt. Kanske borde vi bli lite bättre på att lyssna till oss själva och våga ge oss ut på den inre resan...

Jag känner att den är jag nog på väg nu, jag ser min stig där framme..

Om jag ärligt fick bestämma och skulle förklara för er vad jag känner inombords skulle det den korta versionen bli så här...
Jag vill leva nära skog/vatten/natur, ett eget hus med blommande trädgård, växthus och ett land där jag skulle sköra mina egna grönsaker. Djur är en själklarhet, fick jag bestämma skulle jag om jag klarade mig på det bara jobba halvtid för att ägna mig åt att mata mitt inre med upplevelser......
Jag kan se mig själv sitta på den där stenen i mormors stuga som jag älskade, mitt blonda hår vajar i vinden från havet. Där sitter jag ensam med mina tankar, vad underbart.....


Ni kommer nog få följa en helt annan sida av mig nu........bli inte rädda, detta är bara jag

2 kommentarer: