lördag 3 november 2012

Lördags pyssel och lille jul

 
Nä det står inte så illa till med mig att jag har börjat att julpynta redan, nä detta kortet är från förra julen. Plockade mest fram det redan nu som en symbol för kvällens middags bjudning hos svärföräldrarna som skulle kantas av lite julmat så jag kallar därför kvällens händelse för lille jul.
Har faktiskt på skoj skull skaffat en liten billig julklapp var till värdparet, jag menar är det lille jul så är det....
 
Jag ljög lite förut då jag sa att jag inte hade något juligt framme, jag satte nämligen för några dagar sedan upp vinter belysningen (ljus slingan) på balkong räcke, bara för att Zingo ska få ha lite ljus där ute samt att jag tycker det är så jäkla mysigt både utifrån samt när man sitter inne i soffan och tittar på tv.
 
I morse gick hela vår lilla familj på en timmes uppfriskande morgon promenad, så underbart man känner sig ju faktiskt som en ny människa efteråt, samtidigt vaknar man till på riktigt.
 
Vi har varit på graven och tänt ljus och nu när älsklingen kommer hem från Zingos lunch promenad ska vi dela på en pizza (fryst från Ica) Sedan ska jag se en film, får se om älsklingen hänger på eller om han lägger sig och vilar lite....
 
Pöss på er!
 
Maria
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar