fredag 2 november 2012

Dagen som bara sprang iväg

 
 
Jag vet inte vad man gör med vissa dagar, men dom bara liksom försvinner utan att man egentligen har gjort så mycket. Man borde ju tycka att gör man inget så går dagen så långsamt, men inte i mitt fall, inte idag.
 
Sov till 7.10 och traskade väl ut med vovven runt 7.40, blev inte det super långa rundan på 1 tim så vi gått i mellan åt, nä idag nöjde vi oss med 45 minuter...
 
Eftersom jag gått och oroat mig för Zingos tass (atros i en eller flera tår) nu en längre tid som han gått på smärtstillande (6 mån) så kände jag då vi snart åker bort 1 vecka och Zingo ska vara på pensionat att nu ringer jag Blå Stjärnan och bokar tid då jag vet att det bara är skrapning eller amputation som gäller och det kan inte den veterinär vi går hos utföra. Så på måndag den 5 november ska vi får träffa en ortoped och förmodligen blir Zingo skickad på röntgen så vi får se hur det står till där inne...
 
Har dessutom haft ångest känningar av och till, säger åt mig själv att det är inget att vara rädd för, det här är ju något som jag känner till....(ibland lättare sagt än gjort, men jag försöker)
 
Efter samtal, seeeen frukost så sprang jag runt med snabeldraken och skurtrasan innan älsklingen kom hem. Lite lunch och tv tittande, snabb promenad med vovven och en visit på ICA för lite handling, lämna lite sommar/höst jackor hos svärföräldrarna, vi har ju som sagt inte så många ställen att lägga våra saker på....
 
Älsklingen tog en eftermiddags nap och jag kokade te, tände mitt Yankee Candle och mumsade i mig en bit saffrans längd och bläddrade i min 3 nyinköpta tidningar.
 
Revben och potatissallad till kvällsmat och som snacks på kvällen till ölen mumsade vi på pharmachips.....
 
 
Snart blir det sängen för min del, ska bara titta klart på X-faktor först...
 
Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar