måndag 12 november 2012

Lite fix och trix samt uppdateringar

Bild tagen nere vid sjön där vi bor
 
 
I fredags dök min mamma upp, efter ett samtal vi hade i torsdags då jag sa att jag saknade henne och Selma och eftersom hon inte hade några speciella planer i helgen och är så jäkla underbar så kom hon ner hit till oss...
 
På fredag kväll blev det taco kväll och X-factor..
 
På lördagen rätt tidigt uppvaknande, god frukost och efter det drog hela gänget (förutom hundarna) ner till vårt lilla centrum, en god fika på "FIKET", ja det heter så som mamma skämde bort oss med, kollade in i lite butiker och sedan hem igen för att gå ut med voffarna..
 
Jag trodde jag tabbade mig med Zingos smärtstillande för några dagar sedan och efter ett samtal med veterinären så kom vi fram till då minnet inte ville komma ihåg att jag dagen efter på morgonen inte skulle ge honom sin medicin, sedan fick han sin dos på kvällen, men har varit jätte dålig, gnytt och skrikit när man tagit på hans tass, samt mest hållit upp den i luften och haltat fram, knappt velat gå ut alls...
Nu vände det igår kväll, då jag såg han fått ett sår och jag såg till att tvätta, smörja och linda en bit papper runt tån så det inte skulle skava. Det är den klon samt tån som vi ska amputera den 28 november..
Så nu traskar han på som vanligt och jag känner igen honom igen, tänk att man faktiskt tydligt kan se när ens vovve har riktigt ont...
 
Lördags kvällen spenderade vi delvis uppe hos svärföräldrarna där älsklingen och mamma bastade och jag kröp ner i badet med underbara badbomber från LUSH, ansiktsmask, peeling och i handen en kall öl.
Sedan åkte vi hem till oss och mumsade i oss TAPAS samt drack några fler öl och tittade på "Så mycke bättre"
 
På söndagen sedan så gick vi kort morgon promenad, ja i alla fall jag och Zingo, mamma och Selma fortsatte en bit till. Sedan mys frukost, kolla Facebook och sedan lite surfande efter tips för vår utlands semester som vi på allvar nu börjat nedräkningen för, vi åker ju nämligen på lördag..
 
Idag har jag pysslat här hemma, kollat kläder inför resan, skrivit upp viktiga saker, rensat väskor, lagat mat och nu i kväll var jag på min avslappning...
 
Jooo som ni ser har jag bara haft det bra, trots rätt mycket känningar dagligen av min ångest, sedan jag slutade med Johannesörten inför min utlandsresa, då man inte får vistas i starkt UV-ljus då man äter den medicinen och vad är en utlands semester om man ska tillbringa den i skuggan..
 
Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar