måndag 26 november 2012

Gran Canaria / San Agustin i bilder och text

Tänkte skriva lite och berätta om vår underbara semester i San Agustin som har varit toppen.
Jag klarade till och med flygresan, än om den nu var rätt jobbig vilket märktes båda gångerna vi landade eftersom tårarna kom.
Att åka på semester var en pärs för mig med min ångest, men jag måste säga att jag klarat det bra på egen hand (utan medicin, förutom hemresan) trots lite känningar på plats, så jag känner mig stolt över mig själv.
 
Att åka på chartertripp var länge sedan sist, nämligen 1999 då jag var till Bulgarien. Så det var absolut dax att få komma till värmen igen, resan hade nog inte blivit av om inte älsklingens föräldrar bjudit oss på semester 1 vecka då hans mamma fyllde 70 år..
SÅ ETT STORT TACK!!
 
Allt har varit perfekt, förutom madrass och kudde i vår lägenhet som inte var av bästa kvalitet, förutom det har jag inget att klaga på, lägenheten har hållits rent och städerskan har diskat varenda dag.
Vädret har varit toppen, inte ofta man vaknar upp till +22 grader klockan 8.00 på morgonen, i vattnet har det varit kring +21-23 grader och det var rätt så stora vågor att kasta sig i. Dom första dagarna låg vi vid poolen, med i den var ju vattnet jätte kallt om man sedan jämför med doppen i havet resten av veckan..
 
God mat, många öl och trevligt sällskap....
Här kommer lite bilder...
 
Soluppgången från flygplansfönstret
 
Flygplatsen
 
Vy från strandpromenaden
 
Mataffären
 
Hus byggda på stenmur
 
Underbara blommor överallt
 
JAG
 
Stranden
 
Så nu drömmer vi oss bort och planerar inför nästa resa..
 
Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar