fredag 13 april 2012

Vi fick åka till veterinären i eftermiddag



Jag var riktigt flitig i morse, ut tidigt med zingo, slängde i en tvätt, plockade lite här hemma, dammsög lägenheten, städade toan, torkade golv, rensade avloppet i tvättstugan, rören som kommer från tvättmaskinen var det stopp i så vattnet forsade ut över golvet, men händig kvinna som man är så fixar man det på egen hand.

Sedan åkte jag och fick en välbehövd massage, hade nog kunnat somna när på britsen om den var lite mer behaglig, typ som en säng...

Väl hemma kollade jag in zingos tass, han har slickat sig mycket några dagar samt haltat av och till..Han var rejält svullen på ena sidan av klon och färgskiftningar i rött/lila.
Ringde veterinär efter veterinär, och ingen hade tid att ta emot oss..
Till slut fick jag napp 4 mil bort i Ulricehamn där jag på måndag ska börja min praktik, vi skulle egentligen dit och reka i morgon, men nu blev det flyttat till idag i stället..

Väl där inne, fick vänta och komma in 20 minuter efter utsatt tid. Men han där inne var väl värd att vänta på, väldigt trevlig. Det visade sig att en nagel vuxit konstigt och kanske delat sig, i alla fall kunde att med tång dra ut lite nagelrester som satt där och irriterade, kan vara den nageln dom för 2 år sedan drog bort vid en operation och att den vuxit fel eller att dom inte fick bort hela nageln. Nu har han fått penicilin och vi hoppas att det läker av sig själv och går tillbaka om han nu kan sluta slicka. Om det visar sig att det inte blir bättre, kanske ett ultraljud behövs och kanske operation, men vi håller väl tummarna att så inte blir fallet..
Passade på att fråga om vaccination (eftersom den skulle ha förnyats i mars) och det var inga problem så nu är det fixat också....

Maria

2 kommentarer:

  1. Nämen usch då! Tänk att det ska vara så svårt att få tag i en veterinär, när man verkligen behöver. Skönt att ni fick hjälp till slut. Har du provat att ta på honom en strumpa, så han inte slickar. Brukar använda mig av små barnstrumpor ;-) Blir inte för tätt.
    Hoppas på snabb läkning nu.
    Ha en bra helg

    SvaraRadera
  2. ja det känns skönt att vi slapp vänta över helgen, såg rätt inflammerat ut..
    Jo jag har socka på han, dock inga barnsockor, har gått bra, men i natt hade han fått av den =( Han haltar i dag och har ont, och sover mest, har säkert med medecinen att göra också, ja att han blir slö..Nu sitter sockan på igen..

    SvaraRadera