söndag 22 april 2012

Va? Söndag igen, vad helgen försvann fort


Nä nu går veckorna så där fort igen, men står vibrerande och tittar på när livet rusar med världens fart..
Det har varit lite för mycket nu, och då menar jag med intryck och känslor, jag är inte riktigt medveten om det men kroppen reagerar och säger i från. Ni som följer min blogg kunde i tisdags läsa att jag bara sov 5 timmar och efter den natten har jag börjat ta min tablett Atarax varje kväll en stund innan jag ska gå och lägga mig. Har aldrig tagit den dagligen förut, men den har varit bra, kramperna/skakningarna har inte infunnit sig vid säng gående och jag har fått sova den där tunga, djupa sömnen som jag så sällan har då jag sover lätt som en fjäder på nätterna och oftast trots 7-8 timmar inte känner mig utsövd.. Det är väl allt det här med praktiken och annat som satt igång det hela som gör att kroppen reagerar med olika fysiska symptom...

Men nu mår jag rätt bra, det går ju som sagt upp och ner, men i natt har jag till och med sovit utan min tablett, går ju att testa på helgen då man inte ska vara så aktiv på helgen och har chans att lägga sig och vila om det skulle behövas..

Veckan på min praktikplats har varit intressant, man får se och vara med om många spännande saker på en vårdcentral som undersköterska, jag känner att jag trivs i den miljön.

I fredags var vi hos veterinären igen, exakt 1 vecka sedan vi sist var där. Zingo har ju ätit Penicillin  i 5 dagar och då svullnaden runt klon inte gått ner fick vi åka dit igen. Denna gången en ny veterinär vi inte träffat, ny Penicillinkur 2 tabletter 2 gånger om dagen + smärtlindrande medicin, allt i 10 dagar..

I lördags tog jag en rejäl sovmorgon, enda till 08.30 vilket är oerhört ovanligt, men var helt underbart och tydligen behövligt. Vi åkte och storhandlade för veckan och resten av dagen spenderades hemma, softandes framför dator och tv:n.

Kvällen var vi hos mina svärföräldrar där vi hade grillpremiär, jag hade lovat solsken, men när vi gick dit så regnade det ordentligt. Men just innan vi startade grillen och satte oss i uterummet så sprack det upp och solen började skina med all sin glans, skönt då hade jag inte farit med osanning.
Härlig kväll som alltid, god mat och trevligt sällskap!

I dag söndag hade älsklingen sin sovmorgon, han vaknade och steg upp, men slapp gå med hunden för det gjorde jag. Väl hemma satte jag igång en tvätt, satte igång en köttgryta på spisen och gjorde fetaost/oliv biffar och skjutsade in i ugnen. Efter det kaffe och frukost...
Nu snart kommer svärföräldrarna och hämtar upp mig, då vi ska åka och titta på hantverksmässa en bit här ifrån, gubben stannar hemma och håller hunden sällskap..

/Maria


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar