torsdag 12 april 2012

Nää jag har ingen ko på balkongen

Dom som bor i området där vi bor måste nog tro att vi har en ko på balkongen, jag tror nästan själv på det faktiskt om inte annat så låter lätet som kommer där ifrån väldigt likt en ko...

Men nej vi har inte börjat ha konstiga vanor, utan förklaringen på ko ljuden är vår hund Zingo som sitter och ropar ut kärleks förklaringar...

Jag har försökt undvika en golden tik ett tag då Zingo visat väldigt intresse för henne och ägaren trodde hon skulle börja löpa, i dag gick det inte att undvika och när jag såg dom komma gick jag på sidan och tog ett rejält grepp i halsbandet, det var väl tur det för han blir så enormt starkt när det är något han vill fram till....

Och herre gud vad han började skälla och leva om, var säkert en hel del människor som sov lugnt som vaknade upp ur sin dvala...

Efter dom passerat drog han så hemskt i lång kopplet att jag fick vika av från gångbanan och gå upp en annan väg...

Så nu ligger han här på balkongen och ropar ut sina kärleksförklaringar...

Mooouuuuuuuuuuuu!!


Maria


2 kommentarer:

  1. Ojojoj, inte lätt med löptikar i närheten. Stackars Zingo..........;-)

    SvaraRadera
  2. Ja fy nu har varken han, matte eller husse det lätt=)

    SvaraRadera