onsdag 11 april 2012

Detta ruggiga ska jag göra i morgon


Detta ska jag ägna mig åt i morgon 14.15 på Skene lassarett
GASTROSKOPI
Och jag kan säga direkt att det är enormt obehagligt och då talar jag från egen erfarenhet, för jag har nämligen gjort denna undersökning förut.

Blev lite förvånad när dom ringde igår, remiss var skickad av min läkare här, men någon kallelse hade jag inte fått, då ringde de, hade fått ett återbud..
OPS!!!! tänkte jag så snabbt, samtidigt är det ju skönt att ha det bortgjort nu när jag måste göra detta för min egen skull såklart, aldrig någon som tvingar en.
Jag vill ju ha reda på vad som är fel, ja om det finns något.

Led i många år (nämligen 10 år) av problem med magen, magkatarr, gallstensanfall, sura uppstötningar och halsbränna..
Nu har jag sedan en tid tillbaka haft problem med hals (känt mig svullen och som något hindrar = svårt att svälja av och till) sura uppstötningar, reflux = halsbränna som gett bröstsmärtor, fått upp mat i munnen då magmunnen tydligen inte riktigt sluter tätt..

Så håll tummarna och skänk mig en tanke i morgon, tydligen kunde jag få nål denna gången och lite avslappnande så det ska bli skönt...

Maria


2 kommentarer:

  1. Oooh ska tänka på dig massor imorgon! Verkar inte vara nån trevlig upplevelse alls :( Men som sagt görs den ju av en bra anledning. Hoppas du får svar på vad/om som är fel!
    Stooor kraaam!

    SvaraRadera
  2. Ja det får du gärna göra, sa sist jag gjorde denna undersökning att måste jag göra den fler gånger så ska jag sövas. Dock blir det inte så eftersom jag då tydligen måste stanna över natten...

    Ja man gör det ju av en anledning, hoppas bara dom hittar felet

    SvaraRadera