söndag 29 april 2012

Alltså något konstigt är det !?!



Ja det finns ett slags obehag i kroppen, efter att bara haft problem med min ångest kvällstid så har den dessa 3 dagar förflyttat sig till dagen och även ett helt dygn trots intag av min tablett Atarax....

Jag känner mig inte alls pigg, trött som få och orkeslös...

I fredags var jag hängig och kunde känna av min ångest på praktiken + att det känts som jag har en infektion i kroppen så jag fick helt enkelt åka hem, vilket var okej med min handledare (är informerade om mitt tillstånd)...Väl hemma så tog jag en tablett men mådde ändå inte bättre trots att jag och älsklingen suttit och snackat och jag lättat på trycket genom att gråta. När mamma hörde hur jag mådde ringde hon på kvällen upp och frågade om jag ville hon skulle komma och liten som man blir då man inte mår bra så sa jag JA!

Så sedan 20.30 på fredags kvällen är hon här.
Igår åkte vi hela högen till Svenljunga trots att jag kände av ångesten, jag ville ju inte att den ska styra och ta över mitt liv och därför tycker jag det är bra om man försöker fungera trots den har sitt grepp om en.

Vi gick på stan, fikade och handlade mat...

Väl hemma hade mina bröstsmärtor tilltagit och efter att ha funderat ett tag (har nämligen haft symptom som trötthet, lätt andfådd samt svullna fingrar och ben) så ringde jag 1177 och efter att ha talat med henne åkte jag och mamma till jouren i Ulricehamn (vårdcentralen där jag gör min praktik), puls och blodtryck var bra, hon lyssnade på hjärta och lungor (lät också bra) samt gjorde ett EKG som också var bra, vilket det brukar vara vid ångest.....Man känner sig super dum, men det gör att man kan lätta lite på sin ångest, att det är ingen fara trots att det känns så fysiskt illa...

Har fått ta min Atarax även på dagtid, vilket jag inte brukar så därför blir man ledsen, orolig och nedstämd, att varför har det nu förändrats, tankarna springer iväg och jag blir orolig att jag inte ska klara av min praktik eller mitt jobb, och då matar jag min ångest i stället vilket får fel effekt. Det känns som man gör fel hur man än vänder och vrider på allt.
I morgon har jag i alla fall tid hos min terapeut, ska också försöka få en tid hos den läkare jag går hos, för att se om det finns andra läkemedel att ta, om dosen ska höjas på den tablett jag äter nu, eller hur vi ska gå vidare. Har också funderat på om min psykoterapeut är så bra eller om jag kanske behöver hjälp av metoden KBT...

Annars händer inte mycket här, vi var som sagt på kvällen igår och grillade hos mina svärföräldrar hela bunten, mamma är fortfarande kvar och stannar tills på tisdag eftersom hon är ledig, det är föresten älsklingen med i morgon. Bara jag som har praktik mellan 8-12 på röntgen i morgon. Tisdag får jag med vara hemma och njuta av en ledig dag.

Nu ska jag slänga lite ny färg i håret, vi hörs!

Maria


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar