söndag 2 september 2012

Zingo + godispåse = sant

Idag hände en incident som jag nu går och oroar mig lite för. Igår på marknaden så köpte vi marknadsgodis, sådana med gammeldags stil, liknande fudge i alla olika smaker, hela 500 gram.
Efter att vi ätit av det igår, samt idag, fanns det kanske runt 200 gram kvar, en del av dom kanske 15 st med chokladsmak samt lite nötter.
Älsklingen låg på sängen och hade påsen brevid sig, jag la mig brevid för att mysa lite, flyttade lite på påsen så den låg bakom min rygg. efter en stund hoppar zingo upp och lägger sig brevid mig,  då hade jag helt glömt bort påsen.
Sedan kom svärfar och då blev zingo lite stressad, han tuggade på något, men jag trodde det var benet som han tagit med sig upp i sängen. Efter han gått kommer mamma fram till sängen och säger, vad sjutton är det här för något blött papper zingo tuggar på? Jo helt riktigt godispåsen och den var helt tömd på sitt innehåll....
 
Blev skit sur på mig själv att jag kunde vara så klantig, och så rädd för zingos skull. Men nu har jag läst lite på nätet och eftersom det inte var ren choklad utan ut blandat samt att zingo väger 54 kg så ska så lite inte vara livshotande, läste lite på giftinformationen: http://www.gic.se/article.asp?CategoryID=6982

Detta hände vid 12.30, så det har nu gått 7 tim så jag tror inte det är någon fara, jag menar han beteer sig inte annorlunda på något sätt...
 
Är det någon som har erfarenhet och själv varit med om detta?
 
Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar