måndag 3 september 2012

I dag har jag äntligen varit hos kiropraktorn

 
 
Efter alldelens för många år med ryggont, besök hos massörer, naprapater, kiropraktorer och sjukgymnastik och försök att träna bort samt stärka min rygg så var det idag dax för ett besök på Amadeus kliniken i Gislaved och kiropraktor Johan Carlsson.
 
Efter en halkolycka vintern 2010 då jag kastade upp höger arm i en reflexrörelse har jag haft ont i både den och höger skulderblad, efter flera månader hos naprapat med diverse behandlingar samt hjälp av sjukgymnastik så hamnade jag efter läkarremiss till ortopeden i Borås, där jag blev undersökt 2011 samt fick cortisonspruta, något som hjälpte till en början, men jag har fortfarande dålig rörlighet.
 
Av och till har jag haft problem med ischiasnerven, strålningar och värk i rumpa/höfter samt ner i vänster ben, det var riktigt illa i över en vecka, försvann och efter besök hos mamma och lite påtande och lyftande fick jag enormt ont i rumpan på ett område som inte har gått över utan bara förvärrats...
 
Idag fick jag domen: Snett bäcken (3 cm för kort), inflammation på två ställen, låsning i bröstryggen samt s-format ryggrad.
 
Han tyckte det var hemskt att jag gått med detta så länge, men att han skulle kunna hjälpa mig eftersom inget är sönder i ryggen. Nu blir det besök hos kiropraktorn 1 gång i veckan i 3 veckors tid, samt kylbehandling med påse flera gånger om dagen här hemma...
 
Sedan hoppas jag kunna vara rätt så smärtfri samt fortsätta med träningen igen...
 
Just nu har jag JÄKLIGT ont!
 
Maria

2 kommentarer:

  1. Måste fråga - tyckte du att du fick hjälp av denna kiropraktor. Har nämligen fått exakt samma diagnos som du efter första gången. Har också varit hos många olika vårdgivare o testat behandlingar. Vågar inte lita på alla som sagt..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Fick du något svar eller hittade någon bra själv? Jag och min fru har båda snett bäcken, men är inte nöjd med nuvarande behandlare.

      Radera