lördag 4 februari 2012

Ute på lite äventyr


Så blev det lördag, nattens sömn blev så där, och fast jag hade sovmorgon (älsklingen klev upp och gick ut med hunden) så kunde jag inte somna om....
Sedan när han kom hem fick jag ju trevligt sällskap under täcket och ja då ville jag ju absolut inte kliva upp.....

Frukost, lite data tid och sedan satte vi oss i bilen och körde till Gislaved för lite shopping och miljöombyte, man kan ju inte sitta inne i lägenheten hela tiden, dessutom riktigt kul att göra något tillsammans med mannen i sitt liv .

Hittade ett nytt Hurtta halsband till Zingo (med mjukt fluffigt luddigt foder på insidan), han fick även ett hundkex, På bolaget blev den några öl, samt en bag in box rosévin (Chill out) till mig och älsklingen lyxade till med en till whiskey till samling, en bag in box rött vin samt några öl..
Nästa stopp LINDEX där jag köpte mig två nya trosor samt ett 2-pack sockar, hoppa in i bilen och ett stopp på Granngården för att se om det fanns en  ny matställning till Zingo, men dom hade ingen inne, det blev en mjukis and med ljudeffekter...(blev en klar favorit, sedan när vi kom hem) sista besöket blev ICA där handlade vi flera franska ostar och två olika korvar så det ska vi avnjuta nu i kväll när vi ser på Melodifestivalen som sparkar igång igen.

Nu i kväll har vi gått en långpromenad i kylan, i morse hade vi faktiskt -22,6 här nu i skrivande stund står termometern på -15,6.....

Ljusen är tända, tulpanbuketter pryder både köksbordet och fönstret och snart blir det soffmys...

Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar