torsdag 15 januari 2015

Tiden rinner iväg

(bilden tillhör mig)
 
Njut av bebistiden kommer jag ihåg man sade åt mig då hon vi längtat så efter väl kommit och jag höll henne i min famn.
POFF sa det bara och så har vi firat denna underbara dotters 1-års dag samt andra julafton, va hur gick det till?
 
Jag önskar att jag hade mer tid att skriva ner mina funderingar, både här och på min andra blogg.
men nä det hinns inte riktigt med och ska jag vara ärlig så när tid finns är det inte ett inlägg här jag prioriterar mest.
 
Då brukar tiden gå åt att plocka, diska, vila, surfa på webben (ni vet kolla Instagram och FB)
 
Det börjar lida mot sitt slut nu att vara hemma, var inne igår på försäkringskassan och ansökte om sista föräldrapenningen.
Den 2 mars (som är en måndag) blir det för den här mamman att skriva in sig på arbetsförmedlingen, något jag faktiskt inte alls ser fram emot, hade jag kunnat rent ekonomiskt hade jag fortsatt att vara hemma.
 
Vi ansökte förra året om förskoleplats men har inte fått någon ännu, då det är fullt i kommunen, nu har man gått och köpt prästvillan så tanken är att en ny förskola ska starta upp där i liten skala först nu i mars.
Tur vi har mormor som kan sitta barnvakt ...
 
Ja annars händer rätt mycket här, men mest kanske trista vardags grejer, när det gäller vår dotter är det fullt upp, nya saker hela tiden.
Sedan en tid tillbaka går hon, säger tack, mamma, pappa med mera.
Vi över på att äta själv och nästa veckan är tanken att operation ``sluta äta på natten`` ska börja, hon somnar ju inte själv heller men det är en annan historia...
 
Så livet knallar på, jus nu ser jag fram emot en resa till Göteborg som Daniel gav åt oss båda i julklapp, bo på hotell direkt på Avenyn under två dygn, shopping ska det nog bli en del (fick ju pengar i julklapp av svärföräldrarna) och på lördagen Melodifestivalen i Skandinavium...
LYCKA!!!!!!!!!!!!
 
/Maria


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar