söndag 13 februari 2011

Igår var det min födelsedag


Det har varit fullt ös i skolan och jag har känt stor press på mig själv inför ett prov som vi nu hade i torsdags, så jag har helt varit frånvarande här.
Så blev det då den 12 februari igår och min födelsedag, kan inte riktigt fatta att jag hunnit bli 38 år, tiden bara rusar i väg så det är viktigt att ibland stanna upp och tänka på vad man fyller sitt liv med.
I fredags kom lilla mamma hit till oss, hur jäkla mysigt som helst...
Då åkte vi till Borås och gjorde en tjej dag, provade kläder, shoppade och fikade gott, vi kom väl hem någon gång efter 20.00 på kvällen.
I går fick jag uppvaktning på sängen med skönsång, fika, kastrull locks musik och paket.
Sedan tog vi det rätt lugnt, mamma dammsög lite och strök dukar, älsklingen diskade och var ute med hunden och jag satte igång att dekorera klart smörgåstårtan som vi skulle mumsa på under dagen.
På eftermiddagen kom älsklingens föräldrar, fina presenter, vitt vin och smörgåstårtan, djupa samtal och tid med dom som står mig nära.
Tala om guldkant på tillvaron, det är sådant som är glädje och fröjd för hjärtat att vara tillsammans med dom som får en att må gott där innerst inne.
Den underbara dagen avslutades i TV soffan med mamma, älsklingen och Zingo.
Melodifestivalen, chips och goda ostar.
Maria

1 kommentar:

  1. Grattis i efterskott! Hoppas att du hade en super dag! =)

    SvaraRadera