lördag 26 juni 2010

Midsommardagen samt älsklingens födelsedag

God morgon alla där ute, ja ni som inte ligger under täcket fortfarande och är lite bakis efter gårdagens festligheter.

Själv befinner jag mig nu hos mamma utanför Lidköping, vi kom hit redan i torsdags eftermiddag men det har varit så mycket så jag har inte hunnit skriva.
Inköp av födelsedags presenter till älsklingen samt mat och förberedelser inför midsommar och all mat som jag skulle laga. Tycker det är roligt att göra det mesta för grunden om man har tid och ork.

Runt 15.30 åkte vi till en liten by i närheten där en av mina vänner bor, där var det långbord i trädgården, alla hade med sig egen mat och dryck. Det blev sång, snaps och sällskap av många goda vänner. På kvällen så var vi nog runt 30-40 stycken, det blev dock en rätt tidig kväll för att vara mig då vi satt ute hela tiden och det blev rätt kyligt. Klockan 23.30 var vi åter hemma, min mamma var snäll och hämtade oss så slapp vi gå dom 3 km hem.

Älsklingen sover fortfarande, själv steg jag upp efter 9.00 då tyckte kroppen att den sovit klart. Har ätit frukost i ute rummet, diskat, gjort färskost och slagit in paket.
Solen visar sig på sitt bästa humör så idag blir det nog en lugn och rätt slapp dag.

Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar