lördag 13 mars 2010

Operationen

Jag hade tur att djurkliniken kunde ta emot mig och Zingo just på en lördag, för nu har han gått med det onda i klon i 1 vecka, han har haft ont och mig har han drivit till vansinne, med sitt bitande och slickande och jag har försökt hjälpa han med sockar och bandage som skydd...
Älsklingen kom ju igår så han följde med som stöd, vilket var underbart...
Han fick en spruta för att sova och vi blev förda till ett litet rum, kan säga att denna klinik ligger i källaren på ett privathus. När han väl sov så skulle han bäras in till undersökningsrummet, jag och veterinären gjorde ett försök...ops helt plötsligt så blev vinkeln fel, eller så förstod han inte hur tung han verkligen var, för han gled av britsen och i ett tappert försök att hjälpa zingo och göra fallet mindre smärtsamt så bröt jag min fingernagel bakåt (ner i köttet) aj aj aj
Så Daniel fick ta över och med hans hjälp kom Zingo dit han skulle, dom tog bort nageln, klippte resterande och så blev han vaccinerad. Efter det fick han bandage som nu ska bytas var 3 dag ungefär och det ska han ha i 10 dagar. Stackarn har ont och har sovit sedan han kom hem, så i kväll och några dagar framöver blir det nog lungt..

1 kommentar:

  1. Usch stackars Zingo. Men skönt att det är åtgärdat nu iaf. Han blir nog snart pigg igen!

    SvaraRadera