lördag 16 februari 2013

Status uppdatering angående kost och motion

 
I tisdags (12 februari 2013) var det min 40-års dag och sedan dess har jag släppt lite på min gard, vilket jag inte gillar då jag är en person med kontrollbehov, vilket också säkert gör att MATDAGBOKEN har funkat så bra för mig, både tisdag, onsdag samt torsdag har jag varit duktig och fyllt in mina kcal än om jag både ätit både tårta, semla, smörgåstårta m.m. har jag inte gått över mitt dagliga intag av kcal som ligger på ca: 1750 efter att jag dragit bort 700 kcal för viktnedgång. har dock tagit lite av mina motions kcal, vilka jag aldrig brukar röra och dom brukar ligga på mellan 500- 1100 kcal extra per dag eftersom jag rör på mig så mycket.
 
Så dit har jag ändå skött mig kan man säga....
Igår (fredag) hade jag och mamma en inbokad tjej dag på stan (BORÅS) och där släppte jag helt på tyglarna och då blir allt tillåtet och det var första gången som jag endast skrev in frukosten på morgonen i matdagboken, resten tyckte jag inte var någon idé, svårt att hitta allt dessutom...
Blev  thaibuffé, sedan fem lyxiga praliner var, väl hemma asiatiska kex gjorda på rismjöl.
Middagen var helt okej, bacon inlindad kycklingfilé med sallad.
Senare på kvällen blev det både dessertost, kex, oliver och salami......
 
Idag har jag skött mig morgon och till lunch, i skrivande stund mumsar jag på några ost kex medans jag kollar slalomens andra åk..
 
I kväll blir det FÖDELSEDAGS FEST hos svärföräldrarna där det bjuds på fördrink med tilltugg, förrätt, huvudrätt samt tårta...Det blir nog lite kcal det, men jag ska försöka slappna av och njuta samt skriva upp allt hur mycket jag än tar ut svängarna för det känns i alla fall bättre än att skita i det helt än om jag hamnar på minus.
 
Har invägning på tisdag och det bävar jag för, men samtidigt jag har gjort ett val och då får man också stå sitt kast...
 
Grämer mig lite över att jag har så ont i mina fötter (värst i den vänstra), mina knän (värst i det högra) samt ryggslutet, fick dessutom en super stor blåsa på vänster häl under morgon promenaden på 80 minuter eftersom jag la in nya ortopediska sulor i mina skor.....
 
Nästa vecka blir det nya tag, då jäklar ska det tränas som aldrig förr, samt strikt när det gäller kosten, inte för att jag känner mig tvingad, utan för att jag VILL!
 
Maria
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar