tisdag 19 februari 2013

Invägning nr:7

Bild lånad från: www.fazer.se
 
 
Eftersom förra veckan blev som den blev i samband med min födelsedag och några dagar utan hård träning och en lördag utan några promenader alls samt att jag inte kcal beräknat eller vägt min mat samt inte fört in den på matdagboken riktigt under 3 dagar så hade jag mentalt förberett mig på en viktuppgång runt 2 kilo, som sagt man får ju skylla sig själv när man slarvar....
 
 
Det är alltid extra tufft för mig när jag tillåter mig utsvägningar i kosten att komma tillbaka igen, då mitt ätberoende då tar över..Men jag tror att jag är tillbaka på banan nu, såg till att pressa mig rejält som straff igår och motionerade i 255 minuter, alltså 4 timmar och 15 minuter vilket gav 1833 kcal, brukar inte nalla av mina motions kcal, men igår tog jag lite....
 
 
Startvikt: 110,7 kg
Aktuell vikt: 102,6 kg
Viktförändring: 8,1 kg
Målvikt: 80 kg (22,6 kg)
Midja/höft-kvot: 0,95
Aktuellt BMI: 38,1
Energibehov: 2452 kcal / dygn
Längd: 164 cm
Vikt: -0,1
Midja: 109 (-+0,0)
Höfter: 115 (- 1 cm)
 
Som ni ser gå gick jag inte upp utan ner 0,1 än om det nu är lite så är det absolut mer än jag förväntade mig då jag var helt säker på att jag gått upp en massa.
 
Maria

7 kommentarer:

  1. Snyggt Jobbat! Eloge! Fast Du hade fuskat !!

    SvaraRadera
  2. Pussar! Var ju jag // BosseBus

    SvaraRadera
  3. Åhhh Grattis till din sammanlagda viktnedgång:)
    Måste bara fråga ang din lägenhet...är det en 1:a el 2:a??Separat sovrum?Tycker den verkar så mysig...vet en som bor i det området..
    Mvh Nina

    SvaraRadera
  4. Tack Bosse Bus för din uppmuntran.....
    Värmer i hjärtat...
    Puss och Kram

    SvaraRadera
  5. Tack För gratulatiponerna runt min viktnedgång Nina.
    Trevligt att få en ny följare på min sida, uppskattas alltid då man lämnar några rader när man endå är här..
    Vår lägenhet är en 2:a med separat sovrum, men delat kök/vardagsrum....
    En nyfiken fråga, hur kan du veta vilket område jag bor i, med tanke på att du säger att du känner en som också bor där vi bor??

    Mvh
    Maria

    SvaraRadera
  6. Ja det har du både skrivit och visat bilder på i din blogg:)
    MVH Nina

    SvaraRadera
  7. Okej det har jag säkert, jag undrade bara om du också bor här i närheten?

    SvaraRadera