söndag 3 februari 2013

Mat, motion och förändringar

 
Tänkte passa på att summera dessa snart 5 veckor som gått sedan jag skrev in mig på Matdagboken och lade om min kost, min motion och min strävan att förändra mitt tankesätt för att i slutändan få ett sunt liv.
Med tanke på att jag fixat  nästan 5 veckor utan att småäta eller smygäta är jag jätte nöjd med för det var det som var mitt problem och bottnade i mitt matberoende...
 
Jag äter frukost, (ofta inte mellanmål här i mellan pågrund av sen frukost), sedan lunch, mellanmål (ofta 1 stort grönt äpple), middag och kvällsmål (ofta mackor då jag tränar 3 kvällar i veckan)
 
När det gäller träningen så går jag hundpromenad direkt på morgonen (före frukosten) ca 40-50 minuter, Ibland har jag kört ett pass zumba på förmiddagen (playstation) eller gått runt sjön 6 km, sedan lunch promenad med hunden 30-40 minuter. Kvällspromenad med hund och sambo 40-60 minuter (brukar variera lite) Sedan kör jag Yoga på måndagar (kväll), Cirkelpass tisdagar (kväll) samt Zumba onsdagar (kväll), funderar på att torsdagar eller fredagar lägga in ett styrkepass på gymmet. Får ju bara ett pass nu när jag bara kör cirkelpasset. Hade rejält ont i benhinnorna till en början, men det har gått över, nu är det fötterna som gör ont så nästa gång jag åker till Borås ska jag köpa nya Walkingskor samt nya sulor, man ska ju vara rädd om sina fötter....
 
Under dessa 5 veckor har jag INTE ätit chips, ostbågar, kakor, godis , tårtor, glass eller läsk...
 
Jo jag åt faktiskt två bitar 70% choklad i fredags....But thats it!!!!
 
På tisdag 5/2 är det dax för in vägning nr:6 och jag hoppas att jag hamnar där jag hållit mig några in vägningar, alltså runt -1 kg..
 
Så kan JAG så kan DU det handlar bara om att ha beslutat sig att denna gången ska det gå...
 
Maria
 


2 kommentarer:

  1. Bra där! Det är alltid svårt att bryta gamla vanor. Lycka till även i fortsättningen! :)

    *kram*

    SvaraRadera
  2. Ååååå tack Pernilla för dina fina ord...
    Ja inte är det lätt, men känns som jag kommit en bit på vägen
    *kram*

    SvaraRadera