lördag 9 februari 2013

Jag har alltid älskat....

Detta kanske ni inte visste om mig!
I mitt liv har det alltid funnits dans och musik (sång), inte så att jag hållit någon högra nivå, men det har alltid skänkt mig extra glädje i tillvaron, speciellt när livet vara extra jobbigt men även andra stunder så klart!
 
Som yngre sjöng jag både i kyrkokör samt skolkören, jag gick och försökte lära mig bugg, men mer blev det inte av det hela. Musiken fortsatte dock att ha en stor plats i mitt hjärta, man kunde se samt höra mig sjungande i bilen/duschen/på promenad m.m.
 
 
Året 1995 efter jag kommit hem från 1-år i Usa så började jag dansa Square Dance då min mamma och styvfar ett ½ år före mig börjat. Ååååå vad jag tyckte det var kul, vi reste överallt i Sverige till festivaler och dansade, det var sådan glädje och gemenskap, det var inom Square Dancen jag hittade min dåvarande kille. I nästan 8 år höll jag på att dansa, även när jag flyttade ner till Södern, dock tyckte min mamma att det inte längre var kul och efter hon skilde sig från min styvfar slutade vi båda att dansa. Under denna tiden så testade jag också på Linedance, något som jag nu känner att jag saknar och funderar på att ta upp igen, förutom glädjen i musiken, gemenskapen och dansen är det jätte bra motion. Har sett att det finns en klubb i Svenljunga samt en i Tranemo, dock har båda klubbarna börjat sina kurser för vårterminen redan och då brukar det vara svårt att hoppa in så jag får väl ta mig en funderare och är längtan att börja dansa lika stor till hösten kan jag ju börja då om det finns någon kurs...
 
 
Jag tog 2005 upp musiken igen som jag saknat och gick med i en Gospelkör utanför Lidköping, sjöng där ett tag men slutade....
 
Här nedan ett SquareDance klipp samt ett från LineDance....
 
 
 Linedance  från 2010 med lucky kickers



Square Dance festival från Örebro, en festival jag själv många gånger besökt då jag dansade.
 
 
Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar