onsdag 13 februari 2013

Invägning nr 6 samt födelsedagen

 
 
Igår var en händelserik dag, det var ju inte bara invägning utan även min 40-års dag som firades med pompa och ståt.
Men vi börjar med invägningen, så här gick det denna gången!
 
 
Startvikt: 110,7 kg
Aktuell vikt: 102,7 kg
Viktförändring: 8,0 kg
Målvikt: 80 kg (22,7 kg)
Midja/höft-kvot: 0,94
Aktuellt BMI: 38,2
Energibehov: 2452 kcal / dygn
Längd: 164 cm
Vikt: -0,8
Midja: +- 0
Höfter: -1 cm
 
Jag är väldigt nöjd, med tanke på att många i min Biggest Loser grupp på matdagboken har både gått upp samt stannat i flera veckor på samma vikt har jag ständigt gått ner, hittills -8 kg..
 
 
Tillbaka till dagen D
 
Hade det faktiskt rätt stressigt på födelsedagen och satt inte många gånger på röven och bara tog det lugnt....
Blev ett besök på vårdcentralen för förkylningen som mest sitter i brösten och som jag är inne i 3 veckan på..
Och det tog mer tid än jag hade beräknat.
Sedan ett snabbt besök på Ica där jag stötte ihop med svärföräldrarna som hade varit hemma och sökt mig.
Hem, besök, telefonsamtal, dekorera det slutgiltiga på smörgåstårtorna, lagat lunch till mig själv, ut med hunden, diska, plocka ur diskmaskinen och bädda sängen.
Sedan var det tänkt att jag skulle städa, men det hans inte riktigt med för mamma kom dessutom tidigare.
Så när älsklingen kom hem från jobbet så fikade vi semla, det fick bli min födelsedagstårta.
Sedan tog mamma och älsklingen promenaden med hundarna och jag stack iväg på ett tufft cirkelpass på gymmet.
Väl hemma belöningen......smörgåstårta och te..
 
En underbar födelsedag hade jag!!
 
Maria
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar