måndag 9 november 2009

JAG VILL

Ja det vill jag....

Ha snö, flera drivor av den där fluffiga sorten som nästan ser ut som vadd...
Jag vill åka skoter, stanna och tända en eld, grilla korv, dricka varm choklad och mumsa på limpmackor med ost....
När jag kommer in igen står jag där med röd blossande kinder och ett glatt hjärta...
Jag tar en lång värmande dusch, smörjer in min kropp, hoppar i myskläderna...
Går in i köket gör något lätt men gott, sätter mig på fällen som ligger på golvet, tänder en eld i spisen.....
Filten brevid lägger jag över mig och sträcker mig sedan efter den där boken som legat alldelens för länge och väntat på att bli läst, i bakgrunden hörs svag musik ifrån stereon...

Lugn och frid i själv och hjärta...

1 kommentar:

  1. Å vad mysigt d låter. Tänk om man bara kunde åka iväg...

    SvaraRadera