lördag 5 januari 2013

Min viktresa har tagit start!

 
 
Då är jag inne på min 4:de dag då det gäller MATDAGBOKEN 
och jag tycker det går riktigt bra och jag hoppas det håller i sig.
Som ni vet har jag testat en hel del olika metoder genom åren och det viktigaste är att finna någon slags balans, en stil som passar mig och jag mår bra av och något jag då också kan hålla livet ut.
 
Och det finns enligt mig inga lätta genvägar, en snabb diet är inget för mig, bättre att sakta gå ner i vikt, för det är ju inte bara den som förändras utan den största ändring är ju att gå emot mitt ätberoende och göra sunda bestående val.
Därför är MATDAGBOKEN perfekt för mig då jag får upp ögonen vad livsmedel kostar och hur mycket jag förut faktiskt proppat in i munnen utan att ens blinka eller ifrågasätta.
 
Dessutom har det startats upp en BIGGEST LOSER UTMANING där vi är uppdelade i lag och ska väga in oss på onsdagar, vilket givetvis är en extra morot, den håller på fram till i vår.
 
Jag tror på mig själv och jag får mycket stöd av nära och kära, ett speciellt tack till alla fina ord av vänner på MATDAGBOKEN som många befinner sig i samma sits som jag, alltså har en låååång väg att vandra innan man kommer till sitt mål...
 
Startvikt: 110,7 kg
Aktuell vikt: 110,7 kg
Viktförändring: 0,0 kg
Målvikt: 80 kg (30,7 kg)
Midja/höft-kvot: 0,96
Aktuellt BMI: 41,2
Energibehov: 2566 kcal / dygn
Längd: 164 cm

                    Kaloriunderskott
- 700 Kcal
(För viktnedgång)

 
 
Kom igen nu alla NU KÖR VI!
 
Maria


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar