måndag 7 januari 2013

I morgon ska jag vägas in

 
 
Jag har egentligen invägning på onsdag om man nu ska räkna en hel vecka, men eftersom vikten till Biggest Loser utmaningen ska lämnas in på tisdag för att sammanställas så får jag denna gången bara 6 dagar.
Ska bli spännande, förutom vikt så mäter jag midja och höfter, många gånger kan man ju faktiskt se mer på detta än vågen som faktiskt kan stå still i mellan åt.
 
Så jag återkommer i morgon för att berätta hur min första vecka (nästan) har gått...
 
Läser om många på Matdagboken som äter efter vissa strikta dieter och dylikt men det är inget för mig, har testat och visst jag kan hålla det några veckor men sedan är jag tillbaka i gamla invanda fotspår.
 
Bättre att göra en förändring som kan vara permanent än om det tar längre tid, jag menar 30 kilos övervikt är inget man stressar ner det viktigaste är ju att man mår bra både i kropp och själ.
 
Jag försöker äta så vanligt men försöker att byta ut vissa saker och minska på vissa mängder och portioner, då kan ju jag och älsklingen äta samma mat. För börjar man krångla till det så blir det besvärligt och då tappar man till slut sin motivation..
 
Jag har ju lyxen just nu att kunna fokusera på detta till 100% eftersom jag är arbetssökande och det är nog bra för min del att jag får den chansen då jag kan få denna livsstilen till en vana och försöka komma ifrån mitt ät beroende och den kvinna jag var förut...
 
Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar