onsdag 2 januari 2013

Matdagboken



För ett år sedan skrev jag in mig på matdagbokens hemsida och jag lyckades under två veckor gå ner 6 kilo, då valde jag att äta efter LCHF.
Denna gången har jag tänkt äta enligt livsmedelsverket, alltså tallriksmodellen, jag kommer dock senare tror jag gå över till en kost med mindre kolhydrater eftersom min mage mår bäst av det.

I alla fall kan jag bara prata gott om matdagbokens upplägg, kostnadsfritt kan man blogga, lägga in motion och måltider och se hur många kalorier man äter och hur mycket fett, protein och kolhydrater varje måltid innehåller.
Det finns en mängd olika recept och man kan söka på kategorier.

Jag har valt att betala 39 kronbor i månaden och binda mig till 12 månader, då får man en massa extra förmåner som färdiga menyer, stöttning och personlig rådgivning, inköpslistor, forum med mera.

Jag vet jag mängder av gånger försökt att få ett sundare liv och jag vill verkligen klara av detta denna gången och jag tror absolut det går bättre då jag med egna ögonen ser vad jag stoppar i mig och vad det kostar samt vad man får i bonus vid motion. Och inte tala om all stöttning och fina ord jag fick av medlemmar förra året jag var med.

Så kom igen nu kör vi!

Maria



4 kommentarer:

  1. Nu ska jag prova kommentera genom datorn å se om det fungerar bätttre...
    Jag ska också försöka gå ner i vikt. Är inte ett dugg peppad just nu, men jag ska köra på ändå å hoppas att motivationen kommer... ;)
    Blir nog med start nästa vecka. Är bjuden på bröllop i maj och tänkte försöka ha det som morot....att jag ska se snygg ut tills dess!
    Kör hårt! Vi får pepppa varandra!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åååå jag kan se vad du skriver..JIIIPIIEE
    Såklart vi peppar varandra, gå kostnadsfritt med i matdagboken du med, där kan man lägga upp motion och kost, få uträknad efter vikt, längd och mått hur många kolorier du ska äta sedan väljer du själv hur många kalorier som ska dras varje dag för viktnedgång. Super bra, man blir peppad, och lättare att veta vad det kostar det man smäller i sig.....

    PÖSS Vi klarar detta, som du är jag inte heller motiverad, men fan vill fixa detta nu

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Kul att hitta lite viktbloggar samt välkommen till Matdagboken!

    SvaraRadera
  4. Hej kul att du hittade hit Jonna, jag har lagt till din blogg nu så jag kan följa den, kul att någon från matdagboken hittade hit!
    VÄLKOMMEN

    SvaraRadera