tisdag 21 september 2010

Dessa mobiltelefoner

Jag har ju en rätt okej telefon som jag haft på abonnemang i 2 år, för 3 månader sa jag upp den och nu har telefonen stängts av.
Då jag kände att jag inte ville lägga ut pengar på att köpa en ny just nu, tänkte jag vara smart och köpa ett kontantkort eftersom jag sedan vill ha det till den ny och för tillfället behålla den gamla

Nu till problemet, fick mitt kontantkort igår, satte in den lilla plastbiten och skulle slå pin kod, men nej ingen respons, testa älsklingens mobil, men samma respons. Mobilen frågade efter ett annat kort. Så jag antar den är operatörslåst och detta som skulle bli en lätt sak enligt mig funkar tydligen inte alls.

Så jag blir nog tvungen att köpa ny mobil i alla fall...Grrrrrr
Blir en billig och enkel då jag helt enkelt kollat mina behov och eftersom dom består av att skicka sms och i mellan åt ringa någon så blev beslutet att fast dom nya pek telefonerna är super läckra så behöver jag inte en sådan...

Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar