söndag 4 mars 2012

Uppdatering torsdag - söndag


(Bild fotograferad av mig)

Torsdagens rundabord i skolan gick rätt bra, men även jobbigt då jag känner att press, stress och ångest symptom krigar i kroppen och jag krigar tillbaka och vill inte att känslorna ska vinna över mig, det kan lätt bli lite konflikter där inuti.

På kvällen kom mamma hit och det är ju alltid lika roligt och uppskattande att få njuta av hennes närvaro..

fredagen gick vi på morgon promenad, sedan frukost, städning av lägenheten och fixa till oss innan jag och mamma tog bilen och drog till Gislaved för en härlig mor och dotter dag. Och älsklingen kunde komma hem vid lunch gå ut med hunden och bara njuta av en härlig och stillsam dag..

Det blev lite shopping, fick en fin röd plastmatta av mamma, Zingo fick ett nytt rött Hurtta halsband, vi hittade väldigt speciella blommor på ett jätte mysigt ställe. Vi besökte även lite andra butiker innan det blev dax för lunch på Chili Thai, en väldigt god buffé som jag gärna äter igen..
På kvällen pizza, kebab och tv mys i soffan...

Lördagen morgon promenad med zingo och mamma..Frukost mys, renbäddning av sängen och sedan till affären för att fylla på frys och kylskåp...Vila, surfa, surra på eftermiddagen och förberedelser inför kvällen hos svärföräldrarna där det skulle firas att de firade 39 -årig bröllopsdag och att svärfar gått i pension..

Fördrink och tilltugg välkommnade oss, sedan förrätt, huvudrätt och efterrätt..
Jag var lite låg där en stund, inget som jag kan styra utan fast jag tycker jag mår bra och inte tänker på något speciellt så reagerar kroppen på något och jag får den där obehagskänslan..

Melodifestivalen och en sentimental återblick då jag hittade igen lite foton från då jag var yngre och vi tittade på dem...

Idag söndag klockan ringde redan 06.30 för att hinna ut på hund promenad innan starten i Vasaloppet, är man skidnörd så är man.
Mamma åker inte hem idag eftersom hon inte alls är bra i sin förkylning och ska vara hemma från sitt jobb i morgon. Åker hem gör hon i morgon vid lunch om hon e på benen.
I kväll mumsar vi på: Kasslergratäng

Maria


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar