lördag 24 mars 2012

Skulle blogga, men det kom saker i mellan


Ja min tanke var att jag skulle försöka att hålla i det här med att blogga varenda dag, ja att jag inte måste pressa mig själv att alltid skriva så mycket. Men som ni läsare kanske vet, det är så lätt att det kommer annat i mellan. Man går ut med en god plan och sedan raseras den, bara efter någon ny dag, men inte gråter jag för det, nä jag biter ihop och tar nya tag...

Sedan får man väl inte ställa för stora krav på sig själv, hur roligt det än är att skriva och blogga här så har man i mellan åt dagar då man inte har lust eller inspiration, för jag menar det måste ju vara något som i alla fall är lite intressant att läsa...

Kom gärna med kommentarer, vill ni vara anonyma så är gärna det, bara kul att höra ifrån er som tittar in här, ris och ros, kommentarer, vad ni vill.

Jag menar visst skulle jag säkert skriva än om ni inte hittade hit, men det blir ju oerhört mycket roligare då jag har personer som kanske varje dag tittar in eller lite nu och då...Ni får ju mig att vilja fortsätta mitt skrivande...
SÅ DET SÅ!!!

Kort sammanfattning fredag: Jag var ledig, pysslade på här hemma, städade badrummet, när älsklingen kom hem städade vi lägenheten, jag bakade kladdkaka, ficka på balkongen som jag gjort vårfin samt hämtat upp utemöblerna, hundpromenad, mys fredag med final i The Voice samt hamburgertallrik.

Idag lördag hade jag sovmorgon, nja sovmorgon vet jag inte då jag vaknade 06.05 och behövde gå på toan då trodde vår hund att åååå nu ska dom kliva upp och hoppade som en raket upp i sängen, efter ett tag klev han ner, men 06.30 då älsklingen klev upp var jag vaken, men men man kan inte få allt.

Sedan kaffe, frukost, lite surfande.....

Klockan 10.00 i bilen, till svärföräldrarna, lämna tidning, få presenter i form av två dukar som kommer passa perfekt till påsk samt 6 st små portions pajformar som jag önskat mig. Efter att ha surrat en stund åkte vi till apoteket och efter det Ica och veckohandling, hämtade mitt paket från ELLOS. När vi väl hade kånkat upp alla kassar och jag satt in sakerna i kylskåp, förrråd samt frys blev det kaffe och kladdkaka...

Sedan pysslade vi om hunden, kammade samt bortsade honom, klippte klorna (och givetvis i pulpan så det började blöda) dessutom inget blodstopp hemma. Efter detta rensades badrummet ut och hunden fick kliva in för att bli vårfin, gud vad fluffig och fin han blev nu dessutom luktar han ju så gott..

Efter detta behövde vi vila, sedan tog älsklingen hunden på promenad och jag såg på tv samt började med maten, i kväll blev det ytterfilé med potatisgratäng och sallad. Sedan film på tv och efter det film 12 i Irene Huss serien...

Nu blir det nog sängen, känner mig enormt trött, kommer ju få sova lite kortare i natt då älsklingen har sovmorgon och det är jag som ska ut och valla lilla Zingo..

SOV GOTT!!!

Maria


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar