måndag 26 mars 2012

Mmm det börjar dra ihop sig


Vad ska man ta sig till då man inte har energi eller lust och helst skulle vilja ligga i soffan, vara hemma från skolan, sitta på balkongen, va ute i naturen och fotografera och inte känna pressen att jag faktiskt behöver ta tag i en massa skolarbete.

Instuderingsfrågorna i de ämnen vi håller på dessa veckor då vi är halvklass är klara, det som ligger på hög är fallet (som jag själv var med och skrev) och som är ett rätt stort arbete eftersom man ska visa alla sina kunskaper. Sedan hemtenta i Psykologi, som jag tycker är svår och därför blir det uppgiften heller inte högprioriterad. Vecka 15 psykologiprov, stort och svårt, något jag redan vet då dom flesta i klassen redan gjort det...

Fick jag bestämma och göra som jag vill skulle jag gärna va ledig och bara va, ja ni vet ta dagen som den kommer, bara vara här hemma och pyssla, läsa alla böcker som ligger på hög, dricka kaffe med vänner på ett mysigt café......

I morgon ska jag försöka förstå mig på hemtentan (1½ lektion här hemma) efter det eller vid 11.00 har jag tid för massage (gött, behöver jag) sedan praktisk övning i par, sätta kateter, efter det 15.00 besök med min sjukgymnast och klockan 17.00 till 17.30 ett nytt pass på gymmet som heter "Bottums Up"...

Skippade faktiskt Yogan i kväll, känner mig inte i form, snuvig i morse och ont i halsen, samt trött, vet den är bra för att ladda batterierna, men i dag finns ingen lust och då lyssnar jag på kroppen och låter den vara hemma...

Ska se om jag inte kan kolla lite på "Fallet" samt skriva jobb ansökan för lite jobb som finns ute nu, så kan jag passa på att skriva ut den i skolan i morgon..

Kvällen middag blev: Stekt fläskotlett, sallad, klyftpotatis samt champinjonsås

Maria

2 kommentarer:

  1. Du har fullt upp med pluggandet, hör jag........förstår att du tappar "sugen" mellan varven.
    Hoppas det går bra med jobbsökandet.
    Önskar dig en bra dag, trots allt "jobb"
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack för dina ord, dom behövde jag..
    Ja precis ibland bli gnistan lite låg, har varit så mycket en tid nu och än om man tycker sig vara stark så orkar man inte hur mycket som helst...
    Önskar dig me en underbar vecka..
    KRAM

    SvaraRadera