fredag 10 december 2010

På resande fot

Efter att nästan missat min resa idag så sitter jag nu på tåget från Borås mot Grästorp och en underbar och efterlängtad helg med min kära mamma.

Älsklingen slutade tidigt och skjutsade mig snällt till Limmared där jag skulle kliva på min buss mot Borås (trodde jag) Klockan tickade jag gick fram till min hållplats, kollade min biljett igen, bara för att upptäcka att där inte stod buss utan tåg och det skulle redan ha gått, men jag hade turen med mig idag då tåget faktiskt var försenat. Enda gången man blir lycklig över det.

Så nu sitter jag här med datorn och min musik i öronen som sällskap och utanför mitt fönster susar landskapet förbi.

Ha nu en trevlig helg alla, det ska jag ha.
Kram

Maria

2 kommentarer:

  1. Åh vilken tur att du hann med tåget till slut.
    Hoppas att du får en kanon helg tillsammans med din mamma! =)

    SvaraRadera
  2. det har varit en underbar helg
    Kram mammis

    SvaraRadera