fredag 31 december 2010

God morgon

Vaknade till vid 7.50 och så fort jag rörde på mig där i sängen så kvicknade Zingo till där på golvet och snabbt så låg han där i sängen med oss.
Termometern visade -15 grader, fast igår kväll då vi gick och la oss var temperaturen bara nere på -3 grader.
När vi väl kom ut så visade sig en underbar och magisk vy inför mina ögon och jag ångrade att jag inte hade tagit med mig kameran för det hade garanterat blivit super fina bilder då himmelen skiftade i ljus blått och rosa. Snön gnistrade av kylan och på sjön hade några tappra själar hunnit sig ut och satt och pimplade i hopp om att kanske fånga en fisk.

Nu har jag, älsklingen och Zingo avnjutit en mysig frukost, jag sitter här med min kopp kaffe, musik i mina öron och bloggar. Älsklingen läser tidningen och Zingo myser i soffan, glad att hela familjen är samlad.

Det är lungt och skönt, behövligt efter 2 långa arbetspass i följd på jobbet, kändes att man är ovan nu när man mest jobbat kväll.

Vad har ni för planer idag/kväll?

Våra planer kommer i ett inlägg lite senare.

Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar