fredag 13 augusti 2010

Berättelse från Ullareds resan i torsdags








Klockan 10.00 svängde vi in på parkeringen utanför Ullared, dom närmaste var redan fullsatta och vi fick parkera långt upp vid parkeringshuset. Först roffa åt sig en kundvagn som vi märkte upp och sedan ett toa besök.
På nedervåningen höll vi ihop, när vi väl kom upp tappade vi bort varandra flera gånger, tur då att man har mobiltelefon och att hela varuhuset är uppmärkt med siffror samt bokstäver.
Köerna till provrummen var inte långa, trist dock att mycket i klädesväg inte passade, dom flesta kläder är inte anpassade till en mullig kropp.
Så det blev mest shoppat till hemmet och då var majoriteten förbruknings varor.
Klockan 14.00 var vi klar med första rundan och magarna kurrande högt, det blev ett besök på BURGER KING.
Sedan tog vi en avstickare i närliggande butiker för att efter 16.00 ta oss an resten av avdelningarna på Gekås.
Klockan 17.30 kom två trötta själar ut ur butiken för att fylla bilen och ge sig av till Net on Net, där vi köpte ett trådlöst tangentbord till mamma och jag fick systemkameran som jag skrivit om i förra inlägget...
Ett stopp 20.00 på en asiatisk restaurang och en portion med friterade räkor innan vi satte oss i bilen vid 20.30 för att rulla hemåt, en resa som tog ca: 1 timme...
Väl hemma så blev det pussande och kramande med älsklingen och plockande i kassar för att visa vad vi köpt och packa in allt.
Idag vaknade jag med huvudvärk och sedan 14.00 har jag legat med kraftig huvudvärk, illamående, samt rygg och nackvärk...puhhhh
Det tar på krafterna att shoppa..
Maria


2 kommentarer:

  1. Åh va avis jag blir! Vill också åka dit! Men tror att det kan bli en resa till hösten. Min mamma å hennes sambo åker dit idag :) Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Ja jag har planerat in en resa till hösten med svärmor...
    Kanske kan du och jag komma iväg dit också =)

    SvaraRadera