måndag 23 augusti 2010

Jippie

Kände redan igår en liten klump i bröstet då jag gjorde min näst sista vikarie dag.
Men det känslan byttes av en härlig känsla, då jag på morgonen gick in till chefen och frågade om en person som varit sjukskriven skulle dyka upp i morgon, då ingen information gått fram...

Hon berättade att personen är fortsatt sjukskriven till den 13 september, var på jag snabbt frågade om jag fick gå för henne, och det snabba svaret tillbaka blev ett starkt JA.

Så ännu får arbetsförmedlingen inte greppet om mig, jag undviker dom ett tag till...
Har föresten planer att i början av nästa år studera 3 terminer på komvux här i Tranemo.
Närmare bestämt på omvårdnadsprogrammet, där möjligheten finns efter avslutad utbildning att jobba som undersköterska eller personlig assistent.

KURSNAMN och GYMNASIEPOÄNG
Arbetsmiljö och säkerhet 50p
Datorkunskap 50p
Etik- och livsfrågor 100p
Medicinsk grundkurs 100p
Människan socialt och kulturellt 100p
Omvårdnad 150p
Psykologi 50p
Sjukvård 200p
Social omsorg 150p
Socialpsykiatri 100p
Utvecklingsstörning/funktionshinder 200p
Vård- och omsorgsarbete 200p

Maria

1 kommentar:

  1. Jag har jobbat inom personlig assistans i över 14 år och mitt råd är att om det är något som du vill jobba inom så är inte din utbildning det viktiga utan hur du är som person. Det är 100 gånger viktigare att du och vårdtagaren klickar som personer än att du ex har en omvårdnadsutbildning. Bara ett tips alltså..

    SvaraRadera