tisdag 23 februari 2010

Vid spisen

Ja eftersom nu lilla mamma varit så duktig och skottat halva hustaket (där snön var som värst) så ville jag belöna henne (man ska vara mån om dom man har i sin närhet) och då jag vet hon tycker om fläskpannkaka, var det till affären jag drog efter dagens slut och inhandlade det jag behövdes. Då fläsket var billigt bestämde jag mig redan där att laga dubbel sats, tänkt jag kunde bjuda grannen också som ställt upp och hjälpt mig med hunden på lunchen.
Sagt och gjort hem kom jag, mamma hade nyss blivit klar och jag gick in, matade hunden och satte mig vid min kära dator för att leta recept, har ett bra i "Vår kokbok" men givetvis är ju den nedpackad, hittade ett på nätet som såg bra ut....

Första stora plåten blev bra, mamma och jag glufsade i oss, sedan gjorde jag 1 mellan form och en liten form till grannen, dock tycker jag i alla fall den mellersta blev lite för tunn, men smaken var det inge fel på.
Grannen ville inte komma över och äta då stackarn fått ryggskott, så jag sprang över med en liten form som han kan värma i ugnen. Han äter alltid annars nere i stan vid 13.00 på dagarna sedan äter han inge mer, så han uppskattar nog hemlagat....
Roligt att göra något för någon annan..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar