lördag 20 februari 2010

Ohhhh nooo it´s snowing

Ja på mina snart 10 år jag bott här nere har jag inte varit med om något liknande som detta året då det kommer till just snön. Jag blev superglad då den kom innan jul och jag fick en vit sådan, är man norrlänning så e man och då ska man bara ha en vit jul. Men sedan kom då busvädret i januari och nu i februari lades en till växel in, så ni som inte trodde det kunde bli värre, det blev det....
Kan säga att snart ser jag inte längre min bil, då blåsten tar med sig snön hela tiden, så det är rätt otacksamt att skotta ute nu.
I morse då vi vaknade så hade det kommit ca: 30 cm, mamma tog hunden (ja jag bor inneboende hos henne, för er som inte vet) och jag gick före med skyffeln, fick ta två tag på samma ställe så djup var snön. Tror vi var ute i över 1 timme innan vi snötäckta kom in i värmen, tände en eld i öppna spisen och fick frukost i magen, sedan dess har vi varit ute några rundor. Mammas bil är någorlunda fram skottad, min har vi inte ens börjat med, känns lönlöst så den får nog vänta tills i morgon. Nu skulle det tydligen komma mer snö i morgon och på tisdag.....*suck*
Lite snö till så är vi nog uppe i snart 1 meter snö på taken, och på entrén och uterummets plast tak börjar det bli kritiskt och behov av att skotta, hur det nu ska gå till...
Så nu är måttet rågat även för mig, för vart ska jag lägga snön?
Nääää nu vill jag ha vår, ta fram grillen, plocka fram tunnare kläder och tina upp lite...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar