torsdag 10 september 2009

Hälsoplan

Ja jag sitter här idag med tankar runt min hälsa....
Status 25-30 kilos övervikt.
Kropp: Bred som en ladugårsdörr, ser ut som en karl i kroppen förutom brösten då( och det kan jag inte göra något åt)
Hälsostatus: Operat knä, begynnande atros

Har idag vägt in mig 106,3 kilo på morgonen utan kläder
Vill ner till 80, sedan får vi se om jag går ner ytterligare, enligt det där jäkla BMI så ska jag ligga på 64 kg, med tanke på min längd. Ska också senare idag mäta mig, då det många gånger säger mer än kg på vågen.
Har vägt 70 och då tyckte jag att jag var för smal.
Jag vill gärna fortsätta vara lite rund och go..

Jag har mycket muskler på kroppen, är rätt fast på många ställen, förutom då magen.
Gör nu redan: promenerar 2-3 gånger per dag, försöker även jogga
Gym 3-4 gånger per vecka, har haft 1 veckas vila nu från det

VIKTIGT! Att ta reda på det psykiska, då 100% kommer från skallen då det gäller min vikt, har med ett ät beroende att göra samt ohälsosamma tankar runt mat. Får jag inte bukt och ändring på mitt beteende så kommer jag aldrig kunna hålla detta i längden

Kommer att på måndag starta upp med kostersättning 1-2 veckor för att få en rivstart (ja jag vet många anser det vara fel metod, men för en som har provat det mesta och brottas med övervikt sedan 15 års ålder så vill jag testa detta), sedan övergå till viktklubb, ska få remiss till Dietist och sakta men säkert övergå till vanlig mat i små portioner beroende på hur mycket jag rör på mig och gör av med..

Japp då var den skriven och förevigad på bloggen, för här ska inte backas ut, full fart framåt på högsta växeln =)

2 kommentarer:

  1. Kämpa på Maria, om jag kan så följer jag gärna med på promenad. Hojta till!

    SvaraRadera
  2. Fy farao vad du är bra!!
    Nu finns ingen återvändo, det är helt rätt!
    Kan jag hjälpa till på något vis så är det bara att säga till. Jag går gärna ut och traskar i rask takt om du vill ha sällskap!
    Vi får höras snart igen!
    Stor kram!!! :)

    SvaraRadera