måndag 27 april 2009

Tankar i natten


Idag har inte energinivån varit direkt hög, känns som jag haft sirap i huvudet och kola i benen, det var väl inte förän på eftermiddag/kväll som det började hända något.
Något som malt runt i mitt huvud ett bra tag är det här med arbetslöshet, det har ju varit den stora snackisen under en period nu och även jag som 70-talist och arbetslös har mina åsikter.
Har läst en hel del om detta ämne och det finns ju en del målgrupper som det tydligen är extra synd om. Tydligen ska dom under 26 år (tror jag det var) ha en jobb garanti att inom vissa månader ska dom ha fått något slags jobb...Trevligt för dom....

Ja och så var det ju alla dom här inom industrin och dyligt som tragiskt nog blev av med sina jobb, bara i Trollhättan var det äver 700 st som fick kasta in handduken, extra folk från arbetsförmedlingen sattes in för såklart så dom fick hjälp och resurser.

Men då har jag en fråga, vi andra då som gått arbetslös redan en tid, vart passar vi in?, vilken hjälp får vi???
Kommer vi nu att glida ännu längre ner på stegen???
Det är ju rätt trist att man tappat tron och hoppet och inte ser direkt ljust ut på framtiden, för var det svårt förut och hög konkurens så är den ju enormt stor nu.

4 kommentarer:

  1. Tack fröet för din fina och värmande komplimang

    SvaraRadera
  2. Du är duktig på fotografera!
    Kramar från mig :)

    SvaraRadera
  3. Åååå tack Vilsen för dina fina ord, behövde höra sådana idag.

    SvaraRadera