fredag 24 april 2009

Bara en vanlig dag



För alla er som inte vet men är nyfikna av er så kan jag berätta att jag är arbetssökande/arbetslös/mellan två jobb och vad det mer kan heta.

Nu sitter jag inte och pillar mig i naveln för det hela dagarna utan för det mesta är det full upp. Denna dagen har inte varit något undantag utan här har städats och plockats, diskat, tvättat och bloggat.

Jag är sedan en tid tillbaka inneboende hos min mamma och jag tänkte just idag då pengar hade trillat in på kontot att jag skulle röva med mig mamma och ta med henne på stan för en lunch ute i det underbart vackra vädret. Idag var första dagen som man faktiskt fått en riktig känsla av att sommaren är på väg. Vi hamnade på en mysigt litet ställe som heter Henrys och hade turen att få ett litet bort på terassen, dock i skuggan men i alla fall utomhus. Jag avnjöt en underbar skaldjurs sallad som var en njutning för öga och gom. Min mamma smaskade på en Italien inspirerad sallad med parmaskinka, soltorkade tomater och valnötter. Efter salladen väntade ett ledigt bord i solen som vi snabbt bytte till och tårtbuffé med kaffe.

Efteråt vankades det shopping, jag hittade mig ett svart linne, en silverlänk att ha runt halsen, ett nytt skissblock och en ny parfym (DKNY Delicious Night), blev också en present till min kompis Linda som nyss fyllt 30 bast. Sedan blev det bolaget och lite matinköp. På kvällen blev det grillat kött, hasselbacks potatis och persilje/vitlöks smör och en kall öl att skölja ner allt med, närmare himmelriket kan man inte komma.

Jag kan tillägga att alla bilder som jag har på min sida har jag själv fotograferat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar