söndag 21 oktober 2012

I går fullt ös, i dag lite lugnare tempo

 
Redan i fredags kom mamma på besök, alltid kul när hon och Zelma kommer..
I lördags tog vi det lite lugnt på morgonen, ni vet lång mysig hundpromenad, älsklingen fick sovmorgon, lång frukost.
Efter det ryckte jag ur sängen, tvättade två tvättar och älsklingen renbäddade.
Mamma var super snäll och torkade våra fönster, så nu kan vi faktiskt se ut igen.
Jag passade på att rengöra ugnen, något jag haft i mina tankar länge men aldrig kommit till skott.
Efter allt detta blev det hundpromenad, jag och mamma åkte in till byn och köpte en ny mus till mammas dator och jag passade på att använda mina blomster checkar till en ny orkidé att sätta i köksfönstret.
Eftermiddagen blev rätt soft, på kvällen njöt vi av färsk pasta och en underbar pastasås innehållande skaldjur, vittvin, kryddor, fiskbuljong, dill och grädde...
Mamma och jag satt uppe och såg klart filmen "Bröderna karlsson" så vi kom inte i säng förrän 24.00
 
I dag söndag har vi bara varit och njutit av varandras sällskap.
Suttit och pratat, tagit långa härliga promenader, fikat, ätit god lunch samt hunnit sitta både vid tv och dator.
Nu har Selma och mamma åkte hem för denna gången och jag och älsklingen har ätit gott och sitter nu i soffan och väntar på att SOLSIDAN ska börja.
 
Maria
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar