lördag 15 oktober 2011

Hög tid att ta sig an fördjupningsarbetet om Autism

Ja jag har ju börjat skriva lite redan, men det har varit svårt att välja ut vad jag ska skriva, samt att begränsa mitt arbete så det inte springer iväg och blir alldelens för stort.
Tanken är att berätta grunderna om vad autism är, och hur personer med autism funkar.
Men det stora fokuset har jag ändå lagt på: Habilitering, Pedagogik, Hjälpmedel samt vad man ska tänka på när man jobbar med barn och vuxna som har autism.

Känns jätte bra och skriva om detta och det är hur intressant som helst, men idag har jag ingen direkt energi känner jag, så vi får se om jag sätter med musik i öronen och försöker fokusera eller om jag bara tar denna dagen som den kommer och kanske i slutet hamnar i soffan för lite vila.

Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar