måndag 13 juni 2011

Uppdatering


(Bilden är lånad från Internet)

Hejsan hoppsan här kommer lite uppdatering vad som händer i mitt liv just nu!
Som ni vet har skolan slutat och nu har jag en liten paus (ledighet) innan sommarjobbet drar igång.
I fredags var vi bara hemma och myste.
Sedan på lördagen var det dax för renbäddning av säng, städning av lägenheten, dessutom torkade jag alla fönster vilket var behövligt, nu kan man ju faktiskt se ut...
På kvällen gick vi upp till älsklingen föräldrar (som var i falkenberg) och lånade deras grill, dock blev jag rejält dålig, väldigt otäckt och jag skrämde nog upp både älsklingen och hunden.
Fick sura uppstötningar, ont i magen och kände som jag skulle tuppa av, svårt med andningen.
Så jag fick lägga mig och vila, drick samarin och tänka på att hålla mig lugn.
Efter någon timme tog vi oss ändå hem, vi såg lite på tv och efter det hyrde vi filmen "Änglagård 3" genom att hyra den genom tv:n.
I går var jag rätt knäckt och öm i magen så dagen spenderades på soffan, var faktiskt inte ute ur lägenheten på hela dagen.
Hann med att göra en knäpp sak just när jag skulle gå och lägga mig, skulle sätta mig uppe på toalocket men det var uppfällt och jag tappade balansen, vad gjorde jag, jo viftade till med höger arm (den jag har problem med) vilket kändes precis som jag slet sönder den i muskelfästet..aj...aj...aj..aj
Kunde inte röra den efteråt och låg länge med enorm smärta, grät och kved av och till. Älsklingen hittade ett värkplåster med tigerbalsam och jag tog två alvedon så jag fick sova någorlunda..
I dag har jag varit hos min sjukgymnast och fått TENS behandling, har tagit det lugnt, sovit två timmar och bara varit rädd om mig själv.
På eftermiddagen fick jag upp tempot igen, gjorde rabarberpaj, lagade kvällsmat, tvättade, bäddade sängen, diskade, vek tvätt och rensade i köksskåpen.
Om en stund blir det tv..
I morgon blir det introduktion inför sommarjobbet, samma jag gick på förra sommaren, men det är obligatoriskt så det är bara att masa sig dit.

Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar